Disebalik Cinta Allah Dan Rasul

Disebalik Cinta Allah Dan Rasul

Sunday, 13 May 2012

Bulatan Gembira Kami =)

Seperti biasa setiap minggu kami akan berkumpul dalam satu "Bulatan Gembira"  ataupun lebih dikenali sebagai usrah untuk bersama-sama  melakukan aktiviti bagi merapatkan silaturrahim(ukwah)..Setiap perjumpaan akan diisikan dengan perkara-perkara manfaat seperti tadabbur ayat-ayat Al-Quran,makan bersama-sama dan solat berjemaah..Banyak lagi aktiviti yang kami lakukan dan kadang-kadang kami adakan di luar selain di surau,seperti di tasik-tasik..Salah satu tujuan adalah untuk tadabbur alam ciptaan Allah Maha Kaya disamping mengutuhkan lagi ukhwah antara ahli usrah..^___^


Indahnya hidup dalam suasana tarbiyyah..!!! Especially bile ada naqibah yang sangat comel dan baik..Selalu take care pasal anak-anak usrahnya..Kemudian ada usrahmate yang baik-baik..Terasa ukhwah itu sangat indah..bila naqibah cakap atau mesej je ada usrah,hati dah melonjak-lonjak tak sabar nak jumpa semua orang..tak tahu nak cakap macam mana nak describe nikmatnya dalam "bulatan gembira" nie..rasa tenang bila duduk bersama-sama bercakap tentang Allah dan Rasul..Kisah2 sahabat,isu2 umat islam sekarang..so sweeet...kadang2 rasa bersyukur sangat Allah temukan jalan tarbiyyah ini..kerana hanya orang-orang yang terpilih sahaja yang dapat merasainya.. n__n



Bila semakin hari semakin rapat hubungan antara usrahmate,macam2 lah ragamnya..Kisah kelakar yang menjadi kenangan kami..ingat lagi waktu salah seorang usrahmate kami tersesat jalan..Lama tunggu dia tak sampai-sampai lagi..Rupanya bile kol dia cakap "dah sampai dah..tengah tunggu korang je nie".."Eh tak nampak pun akak?"hmmm jap2 nie kat tasik mne 1 nie?" tasik yang belakang blok FSK tu"La yeke?akak ingatkan tasik depan FF4 nie..hehehehe"
=)

Kemudian bila akhwat bertemu akhwat nie,ade la hal yang nak disembangnya..Dan ada 1 perkara yang paling famous adalah pasal jodoh..Mula lah buka cerita masing2..InshaAllah walau apa pun ciri2 lelaki itu mereka mesti mahu yang sefikrah kan..




Hmmm Indahnya ukhwah itu..semoga aku masih di jalan tarbiyyah ini..Disamping menjalankan dua tujuann hidup yang sebenarnya..InshaAllah..Ameen =)